شناخت انواع دستگاه جوش و کاربرد آنها

تکنولوژی‌های مدرن و پیشرفت دانش افراد، شما را با انواع دستگاه جوش مواجه نموده است. آیا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که با شنیدن نام دستگاه جوش به یاد جوشکاری فلزات می‌افتند؟!؟ اما باید بدانید که امروزه در فناوری جوشکاری به فراتر از جوشکاری فلزات دست یافته شده است. امروزه از انواع دستگاه‌های مختلف برای اتصال انواع سرامیک‌ها، کامپوزیت‌ها و غیره استفاده می‌شود. شاید باور این موضوع برای شما کمی دور از ذهن باشد. اما با شناخت این دستگاه‌ها، قطعا به عملکرد فوق العاده و حیرت انگیز آنها پس خواهید برد.

عملکرد انواع دستگاه جوش بر اساس برخی از عوامل مختلف مانند: قطعه مورد نظر، مهارت جوشکاری، محل انجام جوش و … انجام می‌پذیرد. این نوع از دستگاه‌ها از جمله کاربردی‌ترین و موثرترین دستگاه‌ها در صنایع مختلف شناخته شده‌اند. بنابراین استفاده از آنها بسیار هوشمندانه و قابل توجه خواهد بود.

 

انواع دستگاه جوش کدامند؟!

یکی از مهمترین فاکتورها برای بهره برداری از اتصال مناسب و دقیق، انتخاب هوشمندانه‌ی انواع دستگاه جوش است. در صورتی که دستگاه مناسب و کاربردی را برای اتصال قطعه مورد نظر انتخاب نمایید، می‌توانید از مزایای جوش و اتصال صحیح بهره برداری کنید. همچنین می‌توانید در پرداخت هزینه‌های مختلف نیز، صرفه جویی کنید. این ماشین‌های الکتریکی با کاربری‌های گسترده، بسیاری از نیازهای مصرف کنندگان را به بهترین نحو رفع خواهند نمود. از جمله انواع این دستگاه‌های الکتریکی خارق العاده، عبارتند از:

دستگاه جوش ترانسفورماتوری:

یکی از ساده‌ترین دستگاه‌ها برای جوش و اتصال فلزات می‌باشد. این دستگاه دارای ترانسفورماتورهای ساده و پیچیده هستند که در طراحی ساده‌ی آنها از باطری ماشین بهره برداری شده است. در این دستگاه‌ها شاهد بهره برداری از قانون القای فارادی خواهیم بود. از مزایای این دستگاه می‌توان به قابلیت استفاده از جریان و ولتاژ خروجی دلخواه (بسته به شرایط) اشاره نمود. همچنین در این دستگاه می‌توانید شاهد سر و صدای کم نیز باشید. این دستگاه از تکنولوژی قدیمی‌تری برخوردار است.

از مضرات بهره برداری از این دستگاه در بین انواع دستگاه جوش، می‌توان به مصرف برق زیاد آنها اشاره نمود. همچنین این دستگاه‌ها از وزن و حجم بالایی نیز برخوردار هستند.

دستگاه رکتیفایر از انواع دستگاه جوش:

یکی از انواع دستگاه جوش، دستگاه رکتیفایر است. این دستگاه شباهت بسیار زیادی به دستگاه ترانسفورماتورها دارد. با این تفاوت که بر روی آنها از سیستم یکسو شونده‌ی جریان الکتریسیته، بهره برداری شده است. این دستگاه از یک کلید گردشی برخوردار است که در تغییر مقدار جریان، تاثیرگذار است. صفحه نمایش تعبیه شده بر روی این دستگاه‌ها، وظیفه‌ی نشان دادن مقدار خروجی آمپر را بر عهده دارد. از این دستگاه عمدتا برای جوشکاری‌های قدرتمند با نفوذ بسیار بالا، استفاده می‌شود. اغلب انجام جوش‌های بدون خلل و فرج و یکپارچه توسط این دستگاه انجام می‌پذیرد.

انواع دستگاه جوش

دستگاه‌های جوش مجهز به دینام (مولد):

اگر بخواهیم به یکی از انواع دستگاه جوش باکیفیت و مرغوب اشاره کنیم، انتخاب این دستگاه جوش بسیار هوشمندانه است. این دستگاه علاوه بر کیفیت بالا، از کارایی قابل توجهی نیز  برخوردار است. اما به جهت برخورداری از وزن و حجم بالا و همچنین هزینه‌های نگهداری قابل توجه، موارد استفاده‌ی کمتری را در بر دارد. از دیگر نقاط ضعف در این دستگاه‌ها، می‌توان به ایجاد سر و صدای بالا نیز اشاره نمود.

اغلب از این دستگاه‌ها برای مصارف خاص با جوشکاری گسترده، استفاده می‌شود. در بسیاری از عملیات‌های ساختمانی، تولید بسیاری از تجهیزات مختلف برای ماشین آلات صنعتی، اسکلت‌های فلزی، ساخت کانتینرها و … از آنها استفاده می‌شود.

انواع دستگاه جوش

دستگاه‌های جوش اینورتر:

از جمله مدرن‌ترین و ایده‌آل‌ترین انواع دستگاه جوش، می‌توان به دستگاه جوش اینورتر اشاره کرد. این دستگاه با دانش و تکنولوژی‌های پیشرفته روز دنیا، طراحی و تولید شده است. بنابراین از کارایی و عملکرد فوق العاده‌ای برخوردار می‌باشد. از مزایای آن می‌توان به:

  • وزن سبک
  • سهولت در حمل و نقل
  • کیفیت جوش بالا
  • اتصال‌‌های ایجاد شده‌ی بسیار مستحکم
  • عدم استفاده از برق سه فاز (برخورداری از عملکرد مناسب با برق خانگی)

این دستگاه یکی از بهترین تجهیزات برای تاسیسات خانگی، نصب تابلوها، جوشکاری مس و طلا، کشتی سازی، صنعت هوا و فضا و … می‌باشد.

گام الکتریک به عنوان بزرگترین تولید کننده دستگاه جوش و برش، کیفیت را در راس امور قرار داده است، از این دستگاه های تولید شده در این کمپانی نقش ویژه ای در بالا بردن کیفیت محصول در صنایع مختلف داشته اند. گام الکتریک در راستای سهولت در خرید صنعتگران عزیز انواع دستگاه جوش co2 و دستگاه جوش آرگون گام الکتریک را در فروشگاه اینترنتی گام مارکت به فروش می رساند.

X